V našom Integračnom programe bývania máme hlavný cieľ: Sprostredkovať byty pre tých najzraniteľnejších. Nie je to vždy ľahké a preto potrebujeme Tvoju pomoc. 

Stačí ak máš obrovské  a si ochotný prenajať byt človeku v núdzi, poprípade poznáš niekoho, kto takýto byt má. Tak málo stačí, aby si prepísal jeden ľudský príbeh.

 

Čo o nás povedal jeden z našich prenajímateľov – superhrdinov:

„Spolupráca s Depaul po dotiahnutí administratívnych povinností je bezstarostná. Dostávam iba potrebné informácie, pri ktorých je potrebné moje rozhodnutie. Nájomné je vždy zaplatené riadne a včas. Veľmi oceňujem, že Depaul dozariaďoval garsónku v Ružinove na mieru pre klienta, aby boli pokryté všetky jeho potreby.“

P.D., Bratislava – Ružinov

Aký by mal byt, ktorý pomáha?

  • Mal by sa nachádzať v Bratislave alebo blízkom okolí.
  • Mal by to byť 1 – izbový byt, garsónka, dvojgarsónka, ale pokojne aj 2 – izbový byt, ak sa vieme dohodnúť na prijateľnom nájomnom, ktoré zabezpečí udržateľnosť nájmu pre klienta
    po finančnej stránke.
  • Na liste vlastníctva zapísaný ako byt, nie ako nebytový priestor a samozrejme riadne
    nahlásený na daňovom úrade.
  • Nemusí byť plne zariadený, v prípade potreby vieme zariadenie zabezpečiť aj my :).

Čo pre Teba na oplátku pre vás spraviť my?

  • Budeš spolupracovať so stabilnou a serióznou organizáciou fungujúcou už viac
    ako 15 rokov.
  • Naše sociálne pracovníčky a pracovníci svojimi pravidelnými návštevami zabezpečia
    podporu Tvojho budúceho nájomníka smerom k udržaniu si bývania.
  • Naša pracovníčka pre bytové otázky Ti zodpovie prípadné technické otázky súvisiace s
    nájmom bytu, zabezpečí prípadné zariadenie bytu, vypomôže s riešením technických
    záležitostí v prípade potreby (bežne úpravy a opravy vyplývajúce z nájomnej zmluvy),
    zabezpečí pravidelné odpisy meračov a podobne, takže budeš mať s prenájmom omnoho
    menej práce ako pri komerčnom nájomcovi.

Čo o nás povedali ďalší prenajímatelia - naši superhrdinovia:

„Pri kúpe nášho bytu s manželkou sme jasne cítili, že raz ním budeme slúžiť.
Tieto prorocké slová sa stali skutočnosťou vďaka zapojeniu sa do projektu Depaul v lete 2020.
Sme veľmi spokojní, platby načas, dobre sa o byt starajú. Vzájomná spokojnosť.
A keďže bývanie a práca je základom, veríme, že sa do tohto zmysluplného projektu zapojí čo najviac
ľudí a podarí sa ním, pre čo najviac ľudí bez domova, poskytnúť vhodné bývanie.“
-P.L.


„Dva byty boli podnajaté klientom, ktorým organizácia aktívne poskytuje sociálnu podporu. Klienti
boli vybratí profesionálne, bývanie je bezproblémové, byty sú udržiavané, čo ukázali aj pravidelné
ročné kontrolné obhliadky zo strany Dostupného Domova. Zmluvné podmienky organizácia spĺňa bez
problémov, platby prichádzajú načas a pravidelne podľa dohodnutého kalendára zálohových platieb.
K dnešnému dňu sú všetky platby uhradené. Komunikácia s pracovníkmi organizácie prebieha
priebežne, je ústretová a na vzájomné potreby a požiadavky reagujeme obratom. Organizáciu
DEPAUL Slovensko považujeme za veľmi seriózneho partnera a radi budeme v spoločných projektoch
pokračovať.

Dostupný Domov j.s.a

Už pre nás niečo máš alebo máš otázky?

Neváhaj kontaktovať Dominiku, našu pracovníčku pre bytové otázky, ktorá ti rada na všetko odpovie.

📞 +421919214995 
📧 dominika.vaclavikova@depaul.sk


Ešte stále váhaš?

Máme pre Teba príbeh, ktorý sa síce nestal, a napriek tomu nemá ďaleko od reality. Je totiž
spleťou príbehov, ktoré sme zažili a zažívame u nás v organizácii.

 

Ruženka. Usmiata a skromná pani. Má 53 rokov a je najstaršou z 5 sestier. Jedna z nich je len o 12 minút mladšia, Gabika. Dvojičky, no ich životy sú veľmi rozdielne. Aktuálne pani Ružena býva v jednoizbovom byte v Devínskej Novej Vsi, no posledných 20 rokov bolo pre ňu zložitých.

Keď mala 33 rokov, rozviedla sa. Úľava, samostatnosť a sloboda. Po čase stretla Milana – muža s nákazlivou bezprostrednosťou a množstvom kamarátov. Dali sa dokopy ako dve veselé kopy. Šialene sa do neho zbláznila. Všimla si, že si rád a často vypije, ale tolerovala mu to – keď si vypil, bola s ním zábava. Jeden večer prišiel Milan domov veľmi opitý. Ružene sa to nepáčilo, ľúbila ho, bála sa oňho, a povedala mu svoj názor na jeho závislosť. Udrel ju. Konfliktov a bitiek bolo postupne viac a viac. Napriek tomu s ním ostala a nikomu nepovedala o jej trápení.

Ružena v tom čase pracovala vo firme, ktorá žiaľ znižovala svoje náklady. Prepúšťanie sa dotklo aj jej. Mala ešte našetrené peniaze, a tak sa jej podarilo na nejaký čas prežiť aj bez práce. Všetko sa skomplikovalo, keď Milan v práci nafúkal. Vyhodili ho. Obaja zostali bez príjmu, požičiavali si, no postupne sa za tri roky dostali na nulu. Nemali na nájom a ocitli sa s tromi kuframi na železničnej stanici. Pokúšali sa chodiť aspoň na brigády. Prespávali, kde sa dalo, ale bez domova ide všetko v živote človeka oveľa náročnejšie.

Ružena nebola v tomto rozpoložení spokojná. Napriek tomu, že to nebolo ľahké, rozhodla sa s Milanom rozísť. Ozvala sa sestrám, no hanbila sa povedať, v akej situácii sa nachádza. Dvojička Gabika sa ale dozvedela o Ruženiných problémoch, vyhľadala ju a povzbudila, že nie je hanbou požiadať o pomoc.

Vonku sa pomaly ochladzovalo. Bol november, zima a daždivo. Večer padala hmla a šero. Pri prechádzaní cez cestu Ruženu zrazila električka. Zobudila sa až v nemocnici. Po nehode prišla o pravú ruku. Po čase strávenom na traumatologickom oddelení sa jej opýtali, či by sa nechcela ísť doliečiť do Útulku sv. Lujzy. Skúsila to. Prijala pomoc. Pracovníci útulku pomohli pani Ružene vybaviť invalidný dôchodok.

Keď sa jej zdravotne polepšilo, začala rozmýšľať ako ďalej. Napriek novému hendikepu sa cítila byť stále mladá a vitálna. Namiesto pomalého dožívania v domove sociálnych služieb by radšej chcela žiť ešte nejaký ten čas sama; v útulnom, maličkom byte. Ako bežní ľudia. Ale jej nízky príjem a pohnutá minulosť z nej nerobili učebnicovú nájomníčku pre komerčný trh. Táto výrazná zraniteľnosť ju na druhej strane priam predurčovala na spoluprácu s Integračným programom bývania, ktorého pracovníci Ružene sprostredkovali bývanie v jednoizbovom byte a poskytli potrebnú pomoc a podporu v novom, dôstojnejšom živote.

Dnes sú to takmer dva roky, čo pani Ružena býva samostatne. Začiatky neboli jednoduché. Občas máva Ružena horšie dni, najmä keď sa vyrovnáva so svojimi náladami, pocitmi, či hendikepom. Veľkou oporou v jej samostatnom bývaní je sociálna pracovníčka Mira a tiež pracovník pre bytové otázky Maxo, s ktorým už vyriešili viacero praktických vecí ohľadom bytu.

Po určitom čase sa Ružene podarilo nájsť si prácu na skrátený úväzok. Trikrát do týždňa upratuje kancelárie vo firme. Kolegovia o nej hovoria, že je veľmi pracovitá a dôsledná. A my vieme, že to tak naozaj je, pretože aj v byte má vždy pekne upratané a čisto. Vďaka práci sa jej podarilo nájsť si dve kamarátky. So sestrou sa pomaly snažia nájsť si k sebe cestu.

Hoci pani Ružena nie je reálna osoba, v Depaul zažívame podobné príbehy často. Všetky ich spája jedno – bývanie je pre každého dôležitým pevným základom, na ktorom je možné stavať svoj nový život. Stabilné bývanie je východiskom pre získanie a udržanie si práce, zlepšenie zdravotného stavu, vyriešenie sociálnych aj osobných životných otázok.
To všetko ide ľahšie človeku s domovom.

Zdieľanie stránky:

Byty pre tých najzranitelnejsich

Náplň práce

• spoluzodpovednosť za implementáciu štandardov kvality v sociálnych službách poskytovaných organizáciou
• odborná podpora vedúcim zamestnancom pri riadení jednotlivých sociálnych služieb poskytovaných organizáciou
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov klientov organizácie (v rozsahu záležitostí iného než právneho charakteru)
• zodpovednosť za oblasť ochrany zraniteľných dospelých (tzv. safeguarding)
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov a zamestnancov organizácie v oblasti sociálnych služieb
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie týkajúcich sa štandardov kvality v sociálnych službách
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
  • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
  • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
  • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
 
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské I. stupňa
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • výhodou je vzdelanie v oblasti sociálnej práce, práva, manažmentu a pod.
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Mierne pokročilý (B1)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • sociálne služby (štandardy kvality), tvorba metodických materiálov
  • Počet rokov praxe
    • 2
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

  • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
  • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
  • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
  • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
  • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
  • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1325

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.

Právnik

Náplň práce

• poskytovanie právneho poradenstva pre interné účely organizácie
• spolupráca s externým právnym poradcom podľa potreby
• zastrešovanie procesov verejného obstarávania (obstarávanie zákaziek s
nízkou hodnotou, komunikácia s externým poradcom pri realizácii
ostatných zákaziek)
• vykonávanie kontroly nad vnútornými procesmi v rámci organizácie v stanovenom rozsahu
• dohľad nad vykonávaním revízií vyhradených technických zariadení v prenájme alebo vlastníctve organizácie
• riadenie HR oddelenia a komplexné zastrešovanie pracovnoprávnych
záležitostí vo vzťahu k zamestnancom organizácie, vrátane zamestnávania
štátnych príslušníkov EÚ a tretích krajín
• zastrešovanie nástupu nových zamestnancov s miestom výkonu práce v centrále organizácie
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri
vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov
klientov organizácie (v rozsahu záležitostí právneho charakteru)
• zodpovednosť za agendu GDPR
• zodpovednosť za oblasť ochrany oznamovateľov protispoločenskej činnosti
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov organizácie v oblasti pracovného práva
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
    • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
    • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
    • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • právo
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Stredne pokročilý (B2)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  
  • Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • výhodou je prax v neziskovom sektore, resp. v oblasti sociálnych služieb
  • Počet rokov praxe
    • 3
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

    • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
    • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
    • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
    • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
    • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
    • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1400

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.