Integračný program bývania sme v Depaul Slovensko spustili v roku 2020. Od začiatku sme v ňom chceli pomáhať pri integrácii tým najzraniteľnejším z radov ľudí bez domova, ktorí dlhodobo využívajú naše služby. Keďže drvivá väčšina našich klientov sú jednotlivci, rovnakým smerom je zameraný aj Integračný program bývania. V skratke, hľadá a sprostredkováva dostupné bývanie jednotlivcom z radov ľudí bez domova. Vďaka tomuto programu aktuálne trávi svoje dni v bezpečí vlastnej postele 6 ľudí so skúsenosťou so životom na ulici (pozn.: k februáru 2023). Celkovo sa nám podarilo pomôcť už 7 ľuďom pri nájdení a udržaní dôstojného bývania. V našej práci chceme pokračovať, pretože veríme, že bývanie ako prvé je jedinou trvalou cestou k ukončovaniu bezdomovectva.

 

Byty hľadáme pre jednotlivcov a aktuálne bývajú v bytoch 6 ľudia. Získať bývanie po dlhom čase života na ulici má na ľudí zotavujúce účinky, keďže konečne nemusia riešiť každodenný zápas, ktorý sprevádza život na ulici. Seba i svoje veci majú v bezpečí, domov môžu prísť kedykoľvek potrebujú alebo chcú, v izbe s nimi nespia ďalší cudzí ľudia. Znie to ako banalita, no pre človeka, ktorý bol dlhšiu dobu bez dôstojného a samostatného bývania, je to obrovská zmena. Zároveň sa po stabilizácii v bývaní otvárajú ďalšie témy a problémy, ktoré človek na ulici nosil v sebe. Tie sú potom súčasťou procesu sprevádzania človeka v bývaní, ktoré robí sociálny pracovník

Na začiatku projektu sme sa obávali najviac toho, že nenájdeme žiadnych ochotných ľudí, ktorí ľuďom so skúsenosťou so životom na ulici svoje byty prenajmú. Táto obava sa našťastie tak úplne nenaplnila. Nájsť cenovo prístupné byty, ktoré by vedeli byť udržateľné aj pre ľudí s nižším príjmom, však vôbec nie je také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Každý nájomca z radov našich klientov je iný, a preto nastavujeme spoluprácu v rámci nášho programu podľa jeho potrieb a možností. Našou snahou však je, aby si každý človek v bývaní platil nájom v najvyššej možnej miere sám. Zároveň dobrá prax zo zahraničia hovorí, že by to nemalo byť viac ako 40 percent z celkových príjmov daného človeka. Vďaka projektu Dostupné bývanie pre ľudí bez domova, financovaného v rámci OP ĽZ, si nájomca dokážeuhrádzať významnú časť nájmu. Len takým spôsobom vieme zabezpečiť udržateľnosť bývania pre konkrétneho človeka. Tým sa podporuje prevzatie zodpovednosti za samostatné bývanie.

Projekty, ktoré idú pri integrácii ľudí bez domova cez bývanie (tzv. housing led prístup) vychádzajú z filozofie, že bývanie nie je odmenou ale potrebou, ktorú potrebujeme mať všetci naplnenú. Tento prístup otočil „na hlavu“ zaužívaný systém sociálnej práce s ľuďmi bez domova. Sociálny pracovník v takomto prípade (rovnako aj v našom programe) chodí priamo za ľuďmi do ich bytu. Zo začiatku sú tieto stretnutia intenzívnejšie a hlavne počas zabývania sa sociálny pracovník snaží byť s človekom v bývaní v úzkom kontakte. Neskôr sa intenzita návštev sociálneho pracovníka znižuje, no vždy je to aj vec dohody a potrieb toho daného klienta.

Veríte spolu s nami, že každý si zaslúži miesto, ktoré môže nazývať svojím domovom?
Vlastníte byt, či viete o byte, ktorý by mohol byť súčasťou nášho programu?

DARUJTE S NAMI ŠANCU ZAČAŤ ZNOVA

Pre bližšie informácie sa neváhajte ozvať Dominike, našej pracovníčke pre bytové otázky, na dominika.vaclavikova@depaul.sk alebo jej priamo zavolajte na číslo +421 919 214 995 .

T3%2K7dp5HAxzPJL%nlm

Integračný program bývania

Náplň práce

• spoluzodpovednosť za implementáciu štandardov kvality v sociálnych službách poskytovaných organizáciou
• odborná podpora vedúcim zamestnancom pri riadení jednotlivých sociálnych služieb poskytovaných organizáciou
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov klientov organizácie (v rozsahu záležitostí iného než právneho charakteru)
• zodpovednosť za oblasť ochrany zraniteľných dospelých (tzv. safeguarding)
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov a zamestnancov organizácie v oblasti sociálnych služieb
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie týkajúcich sa štandardov kvality v sociálnych službách
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
  • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
  • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
  • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
 
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské I. stupňa
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • výhodou je vzdelanie v oblasti sociálnej práce, práva, manažmentu a pod.
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Mierne pokročilý (B1)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • sociálne služby (štandardy kvality), tvorba metodických materiálov
  • Počet rokov praxe
    • 2
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

  • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
  • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
  • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
  • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
  • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
  • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1325

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.

Právnik

Náplň práce

• poskytovanie právneho poradenstva pre interné účely organizácie
• spolupráca s externým právnym poradcom podľa potreby
• zastrešovanie procesov verejného obstarávania (obstarávanie zákaziek s
nízkou hodnotou, komunikácia s externým poradcom pri realizácii
ostatných zákaziek)
• vykonávanie kontroly nad vnútornými procesmi v rámci organizácie v stanovenom rozsahu
• dohľad nad vykonávaním revízií vyhradených technických zariadení v prenájme alebo vlastníctve organizácie
• riadenie HR oddelenia a komplexné zastrešovanie pracovnoprávnych
záležitostí vo vzťahu k zamestnancom organizácie, vrátane zamestnávania
štátnych príslušníkov EÚ a tretích krajín
• zastrešovanie nástupu nových zamestnancov s miestom výkonu práce v centrále organizácie
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri
vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov
klientov organizácie (v rozsahu záležitostí právneho charakteru)
• zodpovednosť za agendu GDPR
• zodpovednosť za oblasť ochrany oznamovateľov protispoločenskej činnosti
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov organizácie v oblasti pracovného práva
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
    • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
    • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
    • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • právo
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Stredne pokročilý (B2)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  
  • Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • výhodou je prax v neziskovom sektore, resp. v oblasti sociálnych služieb
  • Počet rokov praxe
    • 3
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

    • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
    • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
    • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
    • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
    • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
    • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1400

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.