Dostupné bývanie pre ľudí bez domova II.

Trvanie: 03/2024 – 02/2027                             Celkový rozpočet: 499 999,85 €                              Financovanie z EÚ: 40 %

Vďaka finančným prostriedkom z Európskej únie a Programu Slovensko – SK – EFRR/KF/FST/ESF+, zameraného na prioritu 401405-4P5 Aktívne začlenenie a dostupné služby, ako aj spolupráci s Ministerstvom práce sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky ako sprostredkovateľským orgánom od marca 2024 realizujeme projekt s názvom Dostupné bývanie pre ľudí bez domova II., ktorý bol vyhlásený v rámci výzvy PSK-MPSVR-020-2023-DV-ESF+ – Zavádzanie housing-led prístupov so sprievodnými opatreniami na zabezpečenie dostupného bývania.

Projekt sa zameriava na podporu integrácie ľudí bez domova prostredníctvom ukončovania bezdomovectva, a to cez zabezpečenie dostupného a dôstojného bývania. Za týmto účelom budú sociálni pracovníci z projektového tímu vyhľadávať vhodných účastníkov do projektu, ktorým budú poskytovať sociálne intervencie na základe ich individuálnych potrieb smerujúc tak k nájdeniu vhodného bytu. Podpora sociálnych pracovníkov, v prípade potreby aj iných odborníkov (psychológa a právnika), bude klientom poskytovaná pred, počas, ako aj po procese zabývania sa s cieľom dopracovať sa tak spoločne nielen k zabezpečeniu bývania, ale aj k jeho udržaniu a celkovo tak k významnej zmene životnej situácie klienta.

Nájdenie bývania pre ľudí bez domova a následné udržanie si vlastného bývania vedie nielen k znižovaniu stigmatizácie spojenej s chudobou a stratou bývania, znovuobjaveniu vnútornej sily a schopnosti samostatne riešiť svoje životné problémy, ale k celej sérii pozitívnych zmien v živote ľudí bez domova a je kľúčové pre otvorenie cesty k vymaneniu sa z dlhodobo nepriaznivej situácie a značne napomáha ich integrácii do spoločnosti. Za týmto účelom budú sociálni pracovníci (3 sociálni pracovníci na plný úväzok a 1 na polovičný úväzok) DEPAUL SLOVENSKO, n. o. spoločne s pracovníkom pre bytové otázky v rámci projektu vykonávať nasledovné aktivity:

A1-Aktívne vyhľadávanie cenovo dostupných bytov – vyhľadávanie bytov, komunikácia o podmienkach nájmu, obhliadka bytov, nadväzovanie dlhodobých vzťahov s prenajímateľmi, materiálno-technické zabezpečenie bytu.

A2-Poskytovanie sociálnej intervencie ľuďom bez domova – vyhľadávanie ľudí bez domova, ktorí vstúpia do projektu, komunikácia s klientmi o predstavách týkajúcich sa bývania s prihliadnutím na individuálne potreby klienta, sprostredkovanie obhliadky a výber bytu.

A3-Priama podpora sociálneho pracovníka v bývaní podľa potrieb klienta – sociálne poradenstvo, sprevádzanie klienta, individuálne plánovanie, podpora silných stránok klienta, pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov, zabezpečenie pomoci od iných odborníkov podľa potrieb klienta.

Projekt nadväzuje na program podpory bývania, v rámci ktorého organizácia v roku 2020 začala pilotne testovať integráciu ľudí bez domova. Počas obdobia 6 mesiacov sa tímu odborníkov podarilo zabezpečiť informačnú kampaň zacielenú na šírenie povedomia o potrebách bývania u cieľovej skupiny ľudí bez domova, prebiehali činnosti zamerané na pilotné testovanie tzv. dotazníka zraniteľnosti. Organizácii sa podarilo zabezpečiť 3 byty pre ľudí bez domova. Získané skúsenosti z implementácie integrácie ľudí bez domova prostredníctvom podpory bývania organizácia využila aj v rámci realizácie projektu Dostupné bývanie pre ľudí bez domova. Vďaka realizácii projektu sme pomohli získať bývanie 7 klientom. Aj vzhľadom na vyššie uvedené, v súvislosti s realizáciou projektu Dostupné bývanie pre ľudí bez domova II. očakávame, že sa nám podarí naplniť plánované výsledky projektu, a to nájsť bývanie pre 18 – 20 klientov a pomôcť im udržať si bývanie aj po skončení projektu a celkovo zabezpečiť pravidelnú sociálnu intervenciu v mesačných intervaloch 21 klientom, ktorí zotrvajú v projekte minimálne po dobu 6 mesiacov.

Ambíciou projektu je tiež zvýšiť povedomie prenajímateľov o problematike bezdomovectva a búranie predsudkov, pretože častokrát sú práve ľudia bez domova tými, ktorí si vážia príležitosť mať opäť strechu nad hlavou natoľko, že sa o zverený byt príkladne starajú, udržiavajú ho bez poškodení, v čistote a zároveň dbajú o to, aby bolo nájomné uhradené načas. Zároveň si prenajímatelia nemusia robiť obavy z neschopnosti klientov platiť nájomné vzhľadom na poskytnutie príspevku na nájomné z projektu, a keďže DEPAUL SLOVENSKO zabezpečuje úhradu nájomného z vlastného účtu a až následne klient odovzdá svoju (dohodnutú) časť nájomného do rúk pracovníka pre bytové otázky.

Tento projekt je spolufinancovaný Európskou úniou v rámci Programu Slovensko.

 


Kontaktná osoba: Dominika Václavíková – pracovníčka pre bytové otázky (Integračný program bývania)                                Tel. číslo: +421 909 250 314                                                                                                                                                                                            E-mailová adresa: dominika.vaclavikova@depaul.sk


Adobe Stock

Dostupné bývanie pre ľudí bez domova II.

Náplň práce

• spoluzodpovednosť za implementáciu štandardov kvality v sociálnych službách poskytovaných organizáciou
• odborná podpora vedúcim zamestnancom pri riadení jednotlivých sociálnych služieb poskytovaných organizáciou
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov klientov organizácie (v rozsahu záležitostí iného než právneho charakteru)
• zodpovednosť za oblasť ochrany zraniteľných dospelých (tzv. safeguarding)
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov a zamestnancov organizácie v oblasti sociálnych služieb
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie týkajúcich sa štandardov kvality v sociálnych službách
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
  • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
  • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
  • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
 
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské I. stupňa
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • výhodou je vzdelanie v oblasti sociálnej práce, práva, manažmentu a pod.
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Mierne pokročilý (B1)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • sociálne služby (štandardy kvality), tvorba metodických materiálov
  • Počet rokov praxe
    • 2
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

  • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
  • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
  • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
  • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
  • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
  • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1325

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.

Právnik

Náplň práce

• poskytovanie právneho poradenstva pre interné účely organizácie
• spolupráca s externým právnym poradcom podľa potreby
• zastrešovanie procesov verejného obstarávania (obstarávanie zákaziek s
nízkou hodnotou, komunikácia s externým poradcom pri realizácii
ostatných zákaziek)
• vykonávanie kontroly nad vnútornými procesmi v rámci organizácie v stanovenom rozsahu
• dohľad nad vykonávaním revízií vyhradených technických zariadení v prenájme alebo vlastníctve organizácie
• riadenie HR oddelenia a komplexné zastrešovanie pracovnoprávnych
záležitostí vo vzťahu k zamestnancom organizácie, vrátane zamestnávania
štátnych príslušníkov EÚ a tretích krajín
• zastrešovanie nástupu nových zamestnancov s miestom výkonu práce v centrále organizácie
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri
vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov
klientov organizácie (v rozsahu záležitostí právneho charakteru)
• zodpovednosť za agendu GDPR
• zodpovednosť za oblasť ochrany oznamovateľov protispoločenskej činnosti
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov organizácie v oblasti pracovného práva
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
    • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
    • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
    • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • právo
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Stredne pokročilý (B2)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  
  • Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • výhodou je prax v neziskovom sektore, resp. v oblasti sociálnych služieb
  • Počet rokov praxe
    • 3
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

    • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
    • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
    • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
    • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
    • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
    • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1400

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.