Zdostupnenie možností aktívne sa zapojiť do pracovného procesu pre (aj mladých) ľudí bez domova

Krok za krokom II.

Trvanie: 12/2024 – 11/2026         Celkový rozpočet: 255 232,45 €          Financovanie z EÚ: 40 %

Vďaka finančným prostriedkom z Európskej únie a Programu 401000 – Program Slovensko – SK – EFRR/KF/FST/ESF++, zameraného na priority 401401-4P1 Adaptabilný a prístupný trh práce a 401404-4P4 Záruka pre mladých (Zamestnanosť mladých ľudí), ako aj spolupráci s Ministerstvom práce sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky ako sprostredkovateľským orgánom od decembra 2024 realizujeme projekt s názvom Zdostupnenie možností aktívne sa zapojiť do pracovného procesu pre (aj mladých) ľudí bez domova, ktorý bol vyhlásený v rámci výzvy Krok za krokom II.

Projekt sa zameriava na priblíženie neaktívnych osôb, ktoré nie sú zamestnané ani evidované na úrade práce ako uchádzači o zamestnanie a mladých ľudí do 30 rokov v situácii NEET, tzn. ktorí nie sú zamestnaní, nepokračujú v procese vzdelávania ani odbornej prípravy (not in employment, education or training), konkrétne ľudí bez domova,    k trhu práce, a to priamou intervenciou v zariadeniach DEPAUL SLOVENSKO, n. o. Účastníkom projektu bude formou bezodplatnej služby poskytovaná podpora sociálneho pracovníka a iných odborníkov (právnika, psychológa atď.) v závislosti od ich individuálnych potrieb, a to v čase prípravy na zamestnanie, hľadania zamestnania, ako aj počas trojmesačnej skúšobnej doby s cieľom dopracovať sa tak spoločne k udržaniu zamestnania a pozitívnej zmene životnej situácie klienta.

Nájdenie zamestnania pre ľudí bez domova a následné udržanie sa v ňom vedie nielen k vybudovaniu pracovných návykov, ale k sérii pozitívnych zmien v živote ľudí bez domova a je kľúčové pre otvorenie cesty k vymaneniu sa z dlhodobo nepriaznivej situácie a dosiahnutiu vlastného bývania. Za týmto účelom budú sociálni pracovníci DEPAUL SLOVENSKO, n. o. spoločne s manažérom pre oblasť sociálneho začlenenia a zamestnanosti v rámci projektu poskytovať účastníkom projektu podporu pri zamestnávaní so zameraním sa na poradenstvo a asistenciu pri identifikácii vhodných podporných nástrojov, vrátane podpory pri samozamestnaní. Miera podpory sa bude odvíjať od špecifických potrieb klienta berúc do úvahy úroveň pracovných zručností, finančnú gramotnosť a pod.

V predchádzajúcom roku si zamestnanie našlo viac ako 20 našich klientov. Aj vzhľadom na vyššie uvedené, v súvislosti s realizáciou projektu Zdostupnenie možností aktívne sa zapojiť do pracovného procesu pre (aj mladých) ľudí bez domova očakávame, že sa nám podarí naplniť plánované výsledky projektu, a to zapojiť celkom 80 klientov do procesu pracovnej inklúzie (64 osôb v rámci skupiny neaktívnych jednotlivcov a 16 osôb v rámci skupiny mladých do 30 rokov v situácii NEET), pričom 15 klientov (12 osôb v rámci skupiny neaktívnych jednotlivcov a 3 osoby v rámci skupiny mladých do 30 rokov v situácii NEET) by si do ukončenia aktivít projektu – novembra 2026 malo nájsť                  a udržať zamestnanie počas trojmesačnej skúšobnej doby. Veľkou prednosťou  projektu je, že adresuje doposiaľ absentujúce pokrytie obdobia aj po nástupe klienta do zamestnania, čo by mohlo do značnej miery prispieť k udržaniu si zamestnania klientmi a k reintegrácii nemalého počtu klientov na pracovný trh.

Ambícou projektu je tiež zvýšiť povedomie potenciálnych zamestnávateľov o problematike bezdomovectva      a špecifických potrebách klientov počas procesu adaptovania po nástupe do zamestnania a vytvorenie siete kontaktov potencionálnych zamestnávateľov ľudí bez domova. 

Tento projekt je spolufinancovaný Európskou úniou v rámci Programu Slovensko.

 

 

Kontaktná osoba: Lukáš Kulísek – manažér pre oblasť sociálneho začlenenia a zamestnanosti                                          Telefónne číslo: +421 909 250 471                                                                                                                                                                              E-mailová adresa: lukas.kulisek@depaul.sk

Adobe Stock

Zdostupnenie možností aktívne sa zapojiť do pracovného procesu pre (aj mladých) ľudí bez domova

Náplň práce

• spoluzodpovednosť za implementáciu štandardov kvality v sociálnych službách poskytovaných organizáciou
• odborná podpora vedúcim zamestnancom pri riadení jednotlivých sociálnych služieb poskytovaných organizáciou
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov klientov organizácie (v rozsahu záležitostí iného než právneho charakteru)
• zodpovednosť za oblasť ochrany zraniteľných dospelých (tzv. safeguarding)
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov a zamestnancov organizácie v oblasti sociálnych služieb
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie týkajúcich sa štandardov kvality v sociálnych službách
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
  • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
  • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
  • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
 
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské I. stupňa
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • výhodou je vzdelanie v oblasti sociálnej práce, práva, manažmentu a pod.
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Mierne pokročilý (B1)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • sociálne služby (štandardy kvality), tvorba metodických materiálov
  • Počet rokov praxe
    • 2
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

  • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
  • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
  • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
  • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
  • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
  • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1325

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.

Právnik

Náplň práce

• poskytovanie právneho poradenstva pre interné účely organizácie
• spolupráca s externým právnym poradcom podľa potreby
• zastrešovanie procesov verejného obstarávania (obstarávanie zákaziek s
nízkou hodnotou, komunikácia s externým poradcom pri realizácii
ostatných zákaziek)
• vykonávanie kontroly nad vnútornými procesmi v rámci organizácie v stanovenom rozsahu
• dohľad nad vykonávaním revízií vyhradených technických zariadení v prenájme alebo vlastníctve organizácie
• riadenie HR oddelenia a komplexné zastrešovanie pracovnoprávnych
záležitostí vo vzťahu k zamestnancom organizácie, vrátane zamestnávania
štátnych príslušníkov EÚ a tretích krajín
• zastrešovanie nástupu nových zamestnancov s miestom výkonu práce v centrále organizácie
• odborná podpora pracovníkom sociálnych úsekov organizácie pri
vykonávaní odbornej činnosti ochrana práv a právom chránených záujmov
klientov organizácie (v rozsahu záležitostí právneho charakteru)
• zodpovednosť za agendu GDPR
• zodpovednosť za oblasť ochrany oznamovateľov protispoločenskej činnosti
• príprava, pripomienkovanie a implementácia vnútorných predpisov organizácie
• príprava a vedenie odborných interných školení pre vedúcich zamestnancov organizácie v oblasti pracovného práva
• účasť na pracovných poradách v stanovenom rozsahu
• ďalšie činnosti podľa pokynov riaditeľa organizácie

V prípade záujmu je možné uzatvoriť pracovnú zmluvu ihneď na dobu neurčitú.

 

Predovšetkým Ti však ponúkame:
    • prácu v dynamickom kolektíve zameranom na poskytovanie kvalitných služieb pre ľudí bez bývania, ktorá má zmysel.
    • možnosť nahliadnuť hlbšie do života ľudí so skúsenosťou so životom na ulici
    • možnosť podieľať sa na zmene systému v oblasti bezdomovectva.
Požiadavky na zamestnanca
  • Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
    • vysokoškolské II. stupňa
    • vysokoškolské III. stupňa
  • Vzdelanie v odbore
    • právo
  • Znalosti
    • Anglický jazyk – Stredne pokročilý (B2)
    • Microsoft Office 365 – Mierne pokročilý
  •  
  • Vodičský preukaz
    • B
  • Prax na pozícii/v oblasti
    • výhodou je prax v neziskovom sektore, resp. v oblasti sociálnych služieb
  • Počet rokov praxe
    • 3
Osobnostné predpoklady a zručnosti

Akú osobnosť hľadáme? Predovšetkým:

    • bezúhonného, ktorému je blízky sociálny kontakt, je komunikatívny, empatický a má kultivované vystupovanie
    • schopnú viesť a podporovať ľudí a zastupovať riaditeľa organizácie;
    • samostatnú, rozhodnú, so zodpovedným a proaktívnym prístupom k práci a tímovým duchom;
    • osobu, ktorá má nehodnotiaci prístup k ľuďom bez domova, nebojí sa nových výziev a poradí si aj v nepredvídaných situáciách;
    • vysoko motivovanú vzdelávať sa a učiť sa novým veciam;
    • odolnú voči mentálnej záťaži, s priateľským a flexibilným nasadením.
Základná zložka mzdy (brutto)

1400

Nástup

ihneď, resp. podľa dohody

Záujemcov o pracovnú ponuku prosíme o zaslanie životopisu a motivačného
listu, v ktorom nám krátko popíšu, prečo sa zaujímajú práve o prácu v
organizácii s ľuďmi bez domova a skúsenosti z akých oblastí práva by
priniesli do našej organizácie. Uchádzačov vybraných na základe
uvedených podkladov radi uvidíme na osobnom stretnutí.

Z kapacitných dôvodov budeme kontaktovať iba uchádzačov, ktorí spĺňajú
podmienky uvedené v ponuke a súčasne zašlú životopis a motivačný list.